Zon, zee, strand... verder niks - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Justin - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand... verder niks - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Justin - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand... verder niks

Blijf op de hoogte en volg Justin

01 September 2014 | Kaap Verdië, Santa Maria

Een paar dagen geleden waren we geland op Ilha do Sal, Kaapverdië. Zoals sommigen wel weten is Kaapverdië een eilandengroep ten westen van Afrika, een paar 100 kilometer ten westen van Gambia. Hier verblijven we een weekje, om te genieten van de welverdiende rust.

Welnu, Kaapverdië is een erg bruin land, ondanks de naam anders doet vermoeden. In de vormalige Portugese kolonie heet het ook Cabo Verde, oftewel de Groene Kaap. Niet omdat het zelf groen is. Het land heeft maar 1-2 groene eilanden; de rest is een zand- en zoutvlakte.

Het hoofdtoeristische eiland (hoewel toerisme nog wel ontwikkelt moet worden), met het grootste internationale vliegveld van de archipel, is niets meer dan een grote zoutvlakte. Immers, Ilha do Sal betekent ook letterlijk zouteiland. Dus we genieten eigenlijk stiekem van de zon, zee, en rust die hier heerst. Het is eigenlijk nog "te vroeg" omdat het hoogseizoen pas eind september begint. Het is namelijk een overwinterlocatie, ook geliefd bij de Portugezen zelf.

Anders dan het vasteland, zijn de mensen wat terughoudender. Als je wordt aangesproken, is dat vaak iemand uit Senegal, die je wat probeert te verkopen. Dat is dan ook een enkele keer gebeurd bij ons.

Toch vermaken we ons wel met kaartspelletjes, strandwandelingen en lekker zwemmen. Ondanks dat Justin niet mag surfen van de fysiotherapeut, gaat het hier wel goed. Hij is zelfs voor het eerst van het leven verbrand (dat was een nieuwe sensatie op de rug haha). Het eten is prima te doen, maar wel relatief duur t.o.v. wat je zou verwachten.

Kortom: prima voor een weekje rust na een stresvolle