De eerste twee dagen: wandelen, blaren, verdwalen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Justin - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen: wandelen, blaren, verdwalen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Justin - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen: wandelen, blaren, verdwalen

Blijf op de hoogte en volg Justin

03 September 2016 | Japan, Tokio

Ohayo gozaimas(u), watashi wa iced tea lemon chisai ga ii dess!

Elke morgen een broodje en drankje bestellen om de hoek bij het hotel nabij Kodenmacho. Na tweeënhalve dag Tokyo went alles supersnel. De gigantische metropool lost alle verwachtingen in: de mensen zijn vriendelijk, het is netjes en verzorgd. De taal vormt wat een barrière, maar zonder problemen slaan we er doorheen. Nog net genoeg beetje Japanse steekwoorden onthouden.

Inmiddels hebben we twee volle dagen gehad. We hebben gewandeld naar Ueno park via Kanda en Akihabara. Laatstgenoemde zit vol met elektronica en manga en we konden naar hartelust gamen en shoppen. En in Ueno hebben we genoten van het park, en de dierentuin. Vandaag zijn we via Ginza maar de metro gaan pakken naar Shibuya en later naar Ikebukoro in zuidwest en noordwest. Ook hier wat highlights ondervonden. Kort samengevat :

- Het is hier zo'n 33/34 graden en er is volop zon. In zo'n stad moet je veel drinken en uiteindelijk loop je de vele galleries en winkels in en uit voor de airco. Het is een verademing als het 2 minuten regent.
- Vele arcadehallen om te spelen. Soms rokerig. Soms krijg je er blaren van op je handen als je te fanatiek gaat drummen ;)
- Verdwalen. De malls en stations zijn zo immens groot dat je er een landkaart voor nodig hebt. Dat gebeurde dan ook vandaag meerdere malen haha. Maar ook gisteren op Tokyo Station. En een Shibuya station in verbouwing is ook verwarrend.
- Pokémon. Een waar walhalla, met een megastore in Sunshine City. En druk! Rijen die doorslingeren!
- Kawaii. Alles is kawaii. Alles is lief ;).
- Gehakt voor 12 euro per 100 gram gezien. Moet wel Kobe zijn. Och.
- Sesam frisdrank is niet te zuipen vinden we.

Kortom, we vermaken ons wel! Nog gelukkig minimaal 4 volle dagen in Tokyo in het verschiet voor we richting Mt Fuji gaan ;)

---

Every morning a sandwich and a drink to order just around the corner near our hotel in Kodenmacho
After spending only Two and a half day in Tokyo, everything feels familiar and magnificent. The metropolis certainly lives up it's reputation: the people are polite, friendly and everything is mostly clean and modern. Not too mention the architecture where old meets new. There might be a slight language barrier, but we manage to communicate clearly without too much hassle. We do remember just enough Japanese to make ourselves clear.

We have completed two full days by now. We walked to Ueno Park via Kanda and Akihabara. The latter is known for it's frenzy image foull of electronic hardware and manga and we could shop until we dropped. We enjoyed the park life in Ueno and Tim even went to the zoo. Today we took the metro from Ginza towards Shibuya and Ikekuboro in the southwest and northeast. We certainly enjoyed all highlights! To recap:

- It is consistently 33/34 degrees Celcius with a high humid. As such, drinking a lotis a necessity and it also means you keep walking in the many galleries and, malls for airconditioning. It is truly heavenly when it briefly rains.
- The many arcade halls are fun. Although sometimes really smokey. And sometimes you get blisters from playing taiko drums ;)
- Getting lost. The malls and railway stations are huge, so unlike what we are used in Europe. This happened a multitude today ha ha. But also yesterday at Tokyo Station. Doesn't help when Shibuya is up for Renovations too.
- Pokémon. True fans everywhere and I think plain awesome. Megastore in Sunshine City. Busy! Zigzagging queues all over the place!
- Kawaii. Everything is cute. Really!
- Minced meat up for sale: 12 euro for 100gr. That must be Kobe for sure.
- Sesame soda pop is not our cup of tea. Ew.

In short, we are certainly happy we are here and fortunately we have four full days to explore the city before heading to Mt Fuji!

P.s. AEON cup posters spotted at Ginza station! Also Hachiko statue is adorable with a real cat sleeping between its legs. And Sunshine City: wow. Just wow. Beats Stratford Westfield big time!

• 03 September 2016 - 18:47

Wubbo:

Shibuya station zonder verbouwing is ook verwarrend. En het wordt pas echt interessant als je 3 ondergrondse winkelcentra aan een station weet te verbinden, maar volgens mij was dat Osaka.