Een Gouden Weekend in Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Justin - WaarBenJij.nu Een Gouden Weekend in Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Justin - WaarBenJij.nu

Een Gouden Weekend in Kyoto

Blijf op de hoogte en volg Justin

12 September 2016 | Japan, Kyoto

Konnichi Wa (alweer ;)),

Na heerlijk 3 dagen in de bergen gezeten te hebben, van relaxen in een natuurlijk hete bron tot met een kabelbaan naar een vulkaan (wat toch best wel hoog was :P) zoveel ijsjes eten als je kon en lekker bijkomen van weekje Tokyo, was het weer tijd om verschillende treintjes te pakken naar beneden om uiteindelijk in een hogesnelheidstrein genaamd Shinkansen (letterlijk vertaald bullet train) die met meer dan 350 km per uur reed om naar Kyoto te gaan.

In de Shinkansen hadden wij lekker de ruimte en hadden ook uitzicht op Mt. Fuji! Dit was eerder niet gelukt maar blij dat wij het toch nog hebben meegemaakt (Ondanks in de trein).

Uiteindelijk aangekomen in Kyoto en een kleine 15 min gelopen naar ons appartement, waar wij een tijdje moesten kloten met het cijferslot, konden wij eindelijk naar binnen met de sleutel en waar weer een echt bed op ons stond te wachten. :P Oh en fietsen! Dat is echt een uitkomst hier, tussen het verkeer door en op de stop fietsen! Lang leve AirBnB!!

Kyoto is een stukje rustiger dan Tokyo en de cultuur smelt hier goed samen met het nieuwe. De mensen zijn divers en je hebt een hele grote plaats vol met winkeltjes en eten...heel veel eten. Wij zijn ook gaan fietsen naar Arashiyama, Monkey Forest, waar je aapjes kon voeren. Het was een aardige tocht omhoog maar het was zeker het uitzicht en beleving waard! En ipv aapjes in een kooi (als je ze ging voeren), zaten wij in de kooi en de aapjes liepen los rond...super leuk om mee te gemaakt te hebben. Ook nog een stukje gelopen in een echt bamboebos wat al met al voor een beetje verkoeling zorgde.

Na het stuk terug gefietst te hebben en terug in het appartement te zijn gekomen, even met de kop onder de koude kraan om de verhitting te voorkomen, opfrissen en weer opweg naar het centrum (uiteraard op de fiets).

De laatste 2 dagen gaan in, vandaag nog Kyoto gedaan en morgen naar Osaka (en in de avond vliegen) en dan landen wij weer woensdagochtend op Nederlandse bodem maar eerst nog lekker genoten van o.a. de gouden tempel en de botanische tuinen die Kyoto te bieden heeft! Verder nog een keer de Pokémon en Disney Store in geweest. Ook mooi was de wijk Gion, aan het oosten, daar waar nog Geisha's aanwezig zijn.

Morgen Osaka dus, de allerlaatste dag!