Our First flight! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Justin - WaarBenJij.nu Our First flight! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Justin - WaarBenJij.nu

Our First flight!

Door: Justin & Tim

Blijf op de hoogte en volg Justin

22 Juli 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal,

Het is nu 0:47 in Dubai, 22:47 jullie tijd als het goed is. Omstreeks 11:00 vertrok Justin vanaf huis richting Schiphol, en Tim kon daar iets korter over doen omdat hij wat dichterbij het vliegveld woont. Daar aangekomen ff de koffers gesealed en ingecheckt. Na een drankje met mams, paps en Charleen, hebben we afscheid genomen en we konden gelijk door en alles verliep zonder problemen. We hebben een uitstekende vlucht gehad. We hebben ons zeer zeker vermaakt met de entertainment... Tim keek films zoals Stepfather and Wimpy Kid, Justin keek Friends, Mulan, Simpsons, luisterde muziek enzo.

Eten was goed, lekker lam en rijst met wat groenten op, broodje kaas en een kokos-mangotoetje. Tim had aardappelen met kip. Veel gedronken onderwijl, en we vergapen ons nu in Dubai. Mooie terminals, maar we hebben even vergeten Dirhams mee te nemen.

Vlucht verliep zonder problemen, mooie reis gehad via Tsjechië, Roemenië, Turkije, Irak en we mochten nog een kwartier in de lucht cirkelen voordat we mochten landen in Dubai. Leuk ook dat je camera's had waarmee je naar buiten kon kijken op t scherm voor je.

Goed, we hebben inmiddels ingecheckt voor de vlucht naar Melbourne. 15 uur vliegen, pfoe. Foto's komen later!

Groet!

------

Hi everybody,

Right now it's 1:39 in Dubai (23:39 CET). Around 11:00 Justin was leaving home towards Schiphol Airport, whereas Tim could leave at a later time, since he lives close to the airport. Upon arriving, we sealed our luggage, checked in and went for a drink with Justin parents and Charlene. Then Tim and Justin said goodbye and went through the passport check.
We have had a great flight, we surely had much fun with the videoscreens. Tim watched movies like Stepfather and Wimpy Kid Diaries, while Justin was watching Friends, Mulan, Simpsons and listening music. We could also check the views outside via the videoscreen, as you could switch to camera views of the exteriors and check its route via the Czech Republic, Romania, Turkey and Iraq. The flight took up to 6 hours, but is nothing compares to the upcoming flight with its 15 hours in which we are waiting for now. The food aboard was really nice. Justin ate lamb and rice with some veggies, Tim had chicken and potatoes instead. Finally, a cheese sandwich and a coconut-mango dessert.

Meanwhile we are waiting for our connecting flight at the Airport in Dubai. It's a very fancy terminal, but we don't have any Dirhams with us, so we don't buy anything. In here, temperature is pleasantly but outside it's 35C!

Well, photos will come later. We'll keep in touch

Cheers

P.S. Onboard communication is possible, but rather expensive. I'm connected with wi-fi here on the airport.

• 22 Juli 2010 - 21:55

Charlene:

Hey lieffie's!!

Nou het eerste lange gedeelte zit er op voor jullie, maar jullie hebben nog een hele reis te gaan. Hopelijk is het voor jullie uit te houden zolang in het vliegtuig.... en vergeet niet af en toe door het vliegtuig heen lopen om je benen te strekken anders krijg je er echt last van!

ik kijk er naar uit naar jullie nieuwe bericht ;)

liefs je (schoon) zus Lien!

• 23 Juli 2010 - 00:43

Mama:

pff dat was wel ff een hele opluchting voor jullie,maar ff door byten voor die lange vluht dan is het zo voorby ,(jalan2 ).:)
    ik kijk ook naar uit voor de volgende verslag en foto`s.
    veel plezier en geniet ervan jah.

kusjes

• 23 Juli 2010 - 14:42

Jorie:

En idd!! Roemenië!! haha.
    Leuk om te lezen hoe de reis vergaat/is vergaan :)

• 26 Juli 2010 - 20:24

David S.:

I didn't know the Boeings-777 had videoscreens at the backseats... I thought it was like continental buses, just a screen at the top of the corridor. hehehe :) Have fun!