Canberra & Sydney, Day 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justin - WaarBenJij.nu Canberra & Sydney, Day 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justin - WaarBenJij.nu

Canberra & Sydney, Day 1

Door: Justin & Tim

Blijf op de hoogte en volg Justin

29 Juli 2010 | Australië, Sydney

(English below)

G'day mates!

Gisteren waren we om 6:15 gedropt door Sandra op Southern Cross station in Melbourne. Daar pakten we om 7:15 (+15) de bus naar Canberra, wat 9:15 uur duurde. Wel is de reis onbetaalbaar - je ziet tenminste het land. Eenmaal aangekomen in Canberra was het best ver lopen naar het hotel, maar we waren allang blij dat we even konden rusten. We hadden een grote hotelkamer, voorzien van alle gemakken. We gingen in het restaurant eten en we gingen om 21:00 al naar bed, want we waren bekaf. We hebben niks gezien, maar aan de omgeving te zien was het duidelijk een NEW TOWN, waar eigenlijk erg weinig te beleven was. Maar ja.

Vandaag zijn we naar Sydney per trein gegaan. De reis was erg fraai en we zagen zelfs wilde kangaroes springen langs de kant. Na zo'n 4 uur kwamen we aan in Sydney en bepakt en bezakt liepen we naar ons eerste hotel die overigens erg dichtbij het station was. Net gegeten (en gesprongen op de DDR) en straks weer terug naar 't hotel. Ik houd het kort, want mn internet is bijna op :p. Later meer!

Cheers!

---

G'day mates!

Yesterday, we were dropped at the station of Southern Cross in Melbourne at 6:15am by Sandra. We took the bus of 7:15(+15) tp Canberra, which took up to 9:15. The journey is quite inconvenient, but amazing - at least you can see the land with your eyes! Rural Australia is so wide and vast! Once arrived in Canberra, it was quite a walk to the hotel, but we were glad we booked a hotel, as otherwise, we were just dead (tired). Soon, we were eating in the restaurant and went to bed very early at 9:00pm. We know we didn't see a lot, but we can tell already it is nothing special. That's what happens in a NEW TOWN such as Canberra (it is only established since 1927 by American planners, mind you!).

Today we went to Sydney by train. It was a very convenient journey. It was amazing again, the sights and views are just so beautiful. We even saw wild kangaroos jumping up! After some 4.5 hours we arrived in Sydney. Sydney itself already feels so cosmopolitan. All packed we walked to the hotel which was very close to the central station. The room is not too large (unlike the large ballroom in Canberra), but still very modern and comfy. We just ate something (and burned it already on the DDR arcade platforms) in Chinatown (as it's just around the corner to our first hotel).

Well, I'll keep it short now. More on later, as well as the pictures!

Cheers!

P.S. Please check us on FB as well, as we might post photos up there, as we have limited capacity on this blog!

• 29 Juli 2010 - 11:54

Alina:

Ome Jus en ome tim,

Heb je de kangoeroe niet geaaid??

• 29 Juli 2010 - 12:02

JusTim:

@Alina nee anders ging die boksen naar ons!!! En we reden te hard!!!

• 29 Juli 2010 - 12:15

Karel K:

Hey Justin!!

Gaaf dat je in Sydney bent. :) Een aanrader is de Ferry nemen van Circular Quay naar Manly. Daar is een van de mooiste stranden van Sydney, bovendien is Manly een gezellige buurt (soort Scheveningen). De boottrip zelf is eigenlijk al leuk genoeg. Verder moet je uiteraard naar Darling Harbour waar je avonds goed kan dineren. En tot slot kan je met de trein naar Wenworth Falls (2 uur) waar je dan een prachtige wandeling kan maken door de Blue Mountains inclusief watervallen.

Veel plezier!

• 29 Juli 2010 - 15:43

Ibu & Bapah:

zo dus zijn jullie in sydney he ,moe en nu lekker uit gerust.we zijn benieuwd wat jullie te vertellen hebben:)
    hahaha leuke reactie voor alina ,dus skippy hebben jullie gezien ben benieuwd wat nog meer;)
    grtjes van de familie

• 29 Juli 2010 - 20:05

Ronald:

Oh, what were those American Planners thinking!

Beetje een soort Almere dus, dat Canberra? =)