Sydney, Day 3 & 4 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justin - WaarBenJij.nu Sydney, Day 3 & 4 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justin - WaarBenJij.nu

Sydney, Day 3 & 4

Door: Justin & Tim

Blijf op de hoogte en volg Justin

01 Augustus 2010 | Australië, Sydney

(English below)

Hai allemaal,

Allereerst hartstikke bedankt voor het volgen van onze blog en de reacties zijn altijd leuk om te lezen. Dus: ga zo door!!!

Gisteren, 31/07, zijn we van hotel verwisseld. Van de Great Southern Hotel aan George Street naar de Medina Grand Hotel aan Kent Street, wat zo'n 1 km heuvelopwaarts was. Met elk een koffer en een backpack valt dat niet mee, dus we waren al behoorlijk bezweet toen we aankwamen. Aangezien we pas vanaf 14:00 in de kamer konden, en we er al om 10:00 waren, konden we alleen de bagage droppen.

Dus gingen we eerst maar eens wat rondlopen, de arcadehallen in, en ontbijten. Al gauw was het 14:00 en kregen we een van de nieuwste kamers, op de 27e verdieping, mét uitzicht en mét balkon! Echt een hele grote studio en voor 555 AUD voor 5 dagen met z'n tweeën valt dat reuze mee (EUR 394; we hebben zoveel bagage, dan willen we liever niet in een hostel namelijk).

Inmiddels was de avond gevallen en gingen we eten en wandelen in de Darling Harbour, echt heel erg mooi met al die dure bootjes, malls en foodcourts. En dus aten we filet mignon en hadden we wat souvenirtjes gekocht. Vervolgens liepen we weer naar een internet cafe om via skype met het thuisfront contact te houden.

's Avonds laat gingen we nog poging ondernemen om uit te gaan, maar het was te druk en het was allemaal niet echt ons ding qua aanbod en zijn we om 1:00 maar weer teruggegaan.

Vandaag, 01/08 hebben we heerlijk lekker lui gedaan, alhoewel we om 9:30 al ons bed uitgeknald werden door de kerkklokken om de hoek. Zelfs dubbelglas op de 27e verdieping houdt dat niet tegen :(. Na een brunch om ongeveer 13:00 (in dezelfde café als gisteren, nog gezellig praatje gemaakt met het meisje aan de counter) gingen we met de monorail naar de Darling Harbour (en een praatje gemaakt met een jongen in een winkel) en gingen we de Chinese Tuinen in. Daar hebben we zelfs ons omgekleed tot een stelletje Chinezen en hadden we best wel wat fun. Vervolgens via nog wat meer malls naar huis. Eventjes afkoelen in het zwembad en daarna heel sportief wezen fitnessen. Jaja, zelfs op vakantie moet je wat vet verbranden ;).

Zojuist hebben we in een Sushibar gegeten, waar de Sushi voorbijkwam op een lopende band. Het was heel erg lekker en ik durf te wedden dat Rowena en Arash het heel erg lekker en leuk hebben gevonden. Justin kreeg nog eens studentenkorting dus het was weer eens mooi meegenomen.

Morgen gaan we naar Manly Beach toe, de uitkijktoren (AMP) in en verder The Rocks en de Town Hall in. Misschien dinsdag nog naar Olympic Park, maar dat zien we dan wel.

Foto's volgen gauw, want ik heb weer eens een pc waarvan de USB het niet doet :(.

Cheers!

---

G'day all,

First of all thank you so much for following us and it's always fun to read all of your comments. So keep going!!!

Yesterday, 31/07, we switched from Hotel. From the Great Southern Hotel at George Street, to the Medina Grand Hotel at Kent Street, which was a 1 km walk uphill. With a suitcase as well as a heavy backpack it is not that fun at all. As we arrived at 10:00, while we cannot get into our room until 14:00, we had to drop off our luggage and went into the city again.

We got ourselves a breakfast and took a long stroll. Soon it was 14:00 and we could check in, and wow. We got a premier room at the 27th floor WITH a view and WITH a balcony. It is in fact a large studio and for 555 AUD (that's EUR 394), it is relatively cheap. Of course not that cheap as a hostel, but since we have a lot of luggage with us (and we want to have some privacy), a hostel isn't really an option.

Meanwhile, the sun has set and we went out for dinner and a stroll at Darling Harbour. Geez, it is so beautiful, with all those fancy boats, malls and shops. After buying some souvenirs, we ate filet mignon, took some photos again and went back to the internet cafe to communicate with our family via Skype.

Late in the evening we wanted to go out again, but it was quite crowded, and we couldn't really find a nice place. The crowd did not met our expectations certainly. Oh well, next time better... We went back at 1:00 anyway.

Today, 01/08, we took it really easy and lazy, on a Sunday. Although... at 9:30 am we already heared the bells ringing from the neighbouring church; even at the 27th floor with double glass windows doesn't help. After brunching at the same cafe as yesterdays (and having a nice chat with the girl at the counter), we took the monorail to Darling Harbour again. We went through the mall again (this time had a nice conversation with a guy) and ended up in the Chinese Gardens, where we could dress up as typical Chinese people (which we did!). Finally. we went to some more malls, and went back to the hotel room. We went out again for a swim and worked out at the gym. Yes, the gym. Even on holidays we need to burn some calories!!!

We just ate a Sushi bar, where the dishes came along on a conveyor belt, which was really funny (and yummy at the same time -- I guess my sister Rowena will be very jealouse!!!). Luckily, Justin could get a discount with his ISIC card.

Tomorrow, we'll go to Manly Beach, get into the AMP observation tower, The Rocks and the Town Hall. Perhaps we are going to the Olympic Park on Tuesday, but we'll see. And I'd like to see Bondi, too...

Alright, photos will come soon, as I had the bad luck I have a computer with a malfunctioning USB port :(.

Cheers mates!

• 01 Augustus 2010 - 11:51

Duo Penotti:

Hoi Hoi, Ben wel een beetje jaloers op jullie hoor wil ook naar al die Malls daar lekker shoppen. Zie wel dat jullie je ontzettend vermaken daar en dat het eigenlijk veelste kort is. Maar een ding is zeker als jullie terug zijn ben je weer een ervaring rijker. En dat jullie dan gebroken thuis komen ach dat ben je toch zo vergeten :)

• 01 Augustus 2010 - 12:25

Ibu:

halo vakantie gangers,was ff gezellig gisteren skypen dan zie ik dat jullie lekker hadden genoten(voorlopig trips)die bolle toet :)
    ik mis jullie hoor en ook jaloers ~)~)
    zeker voor rowena en arash zal daar ook leuk vinden vooral de shusi en de malls ;)
    hahahaha fitnessen hoor ook by he ,vooral dat eten wat jullie gegeten hebben ,dus ff eruit zweten hahahahah.
    nou ik hoor wel op de volgende verslag xxxx ibu

• 01 Augustus 2010 - 13:11

Dennis:

Jeetje, één kilometer heuvelopwaarts mét koffers :p? Ik doe het jullie niet na ;)! Hoe lang blijven jullie nog in Sydney?

• 01 Augustus 2010 - 13:18

Alina:

Dag ome Justin en ome Tim,

Wat een avontuur allemaal. Ik zou graag ook daar naar toe willen als ik groot ben.
    Mama zegt dat ze nu ook trek heeft in sushi. Wij vonden het gisteren ook erg leuk om met jou te kletsen op Skype. Niet teveel gaan internetten en lekker genieten van je vakantie :)
    Doe de groeten aan die man van het internetcafe, en vraag volgende keer of je een happie van zijn bami mag...
    Kan je daarna weer fitnessen...

Kusjes van ons

• 01 Augustus 2010 - 15:17

Arash:

heeey humlaes! klinkt goed allemaal! oeh sushi :)

• 01 Augustus 2010 - 16:19

Rooney:

1 kilometer heuvelopwaards... niet mis! gelukkig ben je in ieder geval in goede conditie door al dat ozzie rules ;)

was gezellig je ff te hebben gesproken op skype en have fun op de uitkijktoren!!

• 01 Augustus 2010 - 21:52

Rees:

Hey Jus en Tim,

jammer dat ik jullie op skype heb gemist, had jullie graag nog even gesproken!

wat gaaf om te zien dat jullie zoveel in zo'n korte tijd zien!

oh ja, mocht je bij tante elly aankomen en tanya en raymond hebben tijd, vraag dan om yam cha te eten en vraag ook om john gourmet!

groetjes van je neef!

• 02 Augustus 2010 - 01:29

Bas:

Missen jullie het Nederlands eten al?:p

Klinkt allemaal erg goed daar! Lijkt me een erg gaaf land. Jammer dat ik vlieganst heb, haha!

• 02 Augustus 2010 - 02:10

Justin:

@duo haha ja dat zeker, het is ook redelijk te kort. Maar ja, hadden we maar een fountain of money...

@ibu jazeker. Mis de poezen (en jullie ook wel hoor) ;).

@Dennis: ja dat valt best vies tegen. Het is niet veel, maar met ieder zo'n 30kg extra is het best zwaar.

@Alina ja dat zal best met de sushi. Lekker hoor!

@Rees Zal ik doen. Jammer dat je niet met ons meegegaan was. Kom naar Brisbane, last-minute :P. We zijn daar op 4 augustus in de avond! Offer is still valid =).

@Bas: nee ik mis het Nederlandse eten totaal niet eigenlijk :p. Misschien de kaas, maar daar was jij weer niet zo'n fan van :p. Ga met de boot anders :p. Oldskool!

• 02 Augustus 2010 - 02:12

Justin:

@Rooney (sorry) :P. Ja maar heb al bijna maand niet meer getraind. Als ik terug kom heb ik ook gelijk wedstrijd pfoeeeee... Ik vind het fijn dat ik hier alle AFL en NRL wedstrijden gewoon kan zien!!! Op schappelijke tijden ook nog eens!

• 02 Augustus 2010 - 08:18

Priya:

De foto's zijn leuk! I like the australia vest :D

• 02 Augustus 2010 - 10:04

Geert:

Leuke verslagjes en foto's hoor! Ik moest wel lachen om die Chinese foto's, haha ;)!