Mission Indonesia - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Justin - WaarBenJij.nu Mission Indonesia - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Justin - WaarBenJij.nu

Mission Indonesia

Door: Justin

Blijf op de hoogte en volg Justin

04 Juni 2012 | Nederland, Zwijndrecht

Hallo allemaal,

Tijd om ons reisblogje weer op te pakken met een nieuwe reis! Ik (Justin) weet alleen nog niet hoe ik de username moet veranderen, want de (hoofd)reis is natuurlijk niet meer in Down Under ;).

Zoals sommigen wel weten, gaat de reis dit jaar naar Indonesië toe. Maar het is niet zomaar een reis, het is eigenlijk een vakantie en een missie in één. Vandaar dat dit keer (schoon)mama Anna ook mee gaat.

Op 15 december 2010 was namelijk Justins papa (en dus Anna's man) onverwachts overleden. Het was zijn wens om zijn as in Indonesië uit te laten strooien. Vandaar dat we deze vakantie ook als een soort missie zien, omdat we dan bijna 2 jaar naar dato eindelijk zijn wens in vervulling kunnen laten gaan.

Daarnaast is het ruim 19 jaar geleden dat Justin zijn grootvader heeft gezien, die nog altijd op Java woont. Voor moeders is het nog iets korter geweest, alhoewel zij in 2008 nog in Indonesië is geweest. Kortom, het wordt een emotionele achtbaanritje, maar natuurlijk zal het ook voor Tim de nodige oh's en wow's opleveren. De reis biedt genoeg variatie voor elk wat wils. En ja, we zorgen genoeg voor onderlinge privacy ;).

Goed, vandaag is dus de blog gereactiveerd, en we kunnen al mededelen dat de reis daadwerkelijk geboekt is. Of nou ja, de hoofdtickets en de eerste paar nachten... blijft natuurlijke en dure onderneming!

De reis in een notendop:
* 9 september vliegen we naar Hong Kong en na een korte transfer naar Jakarta, waar we op 10 september aankomen.
* Na het vervullen van de wensen, trekken we gelijk door naar het oosten en doen daarbij Bandung, Yogyakarta en Surabaya aan.
* We vertrekken vervolgens naar Bali om de serene rust en het übertoerisme te ervaren.
* Na een week brengen we een bezoekje aan Australië, want ja, we zijn dan toch in de buurt.
* Na een paar dagen keren we via Bali weer terug naar Jakarta en vertrekken Tim en Justin naar huis. Anna blijft nog een week later.

Houdt de komende tijd deze blog maar weer in de gaten voor meer updates, want we gaan stukje bij beetje meer posten. Natuurlijk is het nog maar drie maandjes weg, maar toch!

Groetjes,

Namens m'n moeder en Tim,

-------

Hi everybody,

It was about time to pick up where we left regarding our blog! I (Justin) do not know how to change the username, as we are not in Down Under for most of the time …

Anyway, as some of you might now, our journey will bring us to Indonesia. However, we consider it as a journey, holiday and mission in one, as mom(-in-law) Anna will join Tim and me.

Short backstory: December 15th 2010, Justins dad (= Anna’s husband) unexpectedly passed away. It was his wish that his ashes would be scattered in Indonesia, as he was born in Jakarta. It is why we consider this holiday as a mission as well, as after almost two years, it is time to fulfil this wish.

Moreover, it has been 19 years since Justin last saw his grandfather in real life, as he still lives in Java. Okay, for mom, it has been not too long ago (as she went there in 2008). Anyway, of course, Tim is getting really excited to visit the tropical country, and I really hope Tim will have a wonderful journey. After all, we attempt to make a balanced holiday, with both culture, fun, relaxation and thrills :).

Alright, so we reactivated our blog today, and we can already share we booked our main flight tickets and the first days in a hotel in the direct vicinity of Jakarta. We still need to book some additional flights and accommodation, but that will follow later. Traveling thousands of km/mi still remains an expensive business to all of us!

Our journey in a nutshell:
* September 9: we will fly to Hong Kong with Cathay Pacific and change planes on our layover to Jakarta, where we will arrive September 10th.
* After making our/dad’s wishes come true, we’ll head eastbound, and visit Bandung, Yogyakarta and Surabaya within a week.
* We’ll head further eastbound by visiting Bali, to experience tranquillity, mass tourism, relaxation and fun.
* After a week, we’ll head even further southeast to visit Australia for a brief period, since we are ‘in the hood’ anyway.
* A few days later, we’ll return to Bali and Jakarta, and Tim and I will leave for Amsterdam again, since we need to get back to work. Mommy will stay another week to spend some more time with her family and grandpa.

As such, we will reveal more details the upcoming weeks – it is still three months away, but we all can’t hardly wait! So, just make sure you check in so now and then =).

Cheers!

On behalf of my mother and Tim,

• 04 Juni 2012 - 22:06

Ronald (Rotterdam):

Justin,
    A mission indeed.
    Bali, not bad! And Australia, you might as well when you're in the area, right?!
    I wish you & the others an expedient journey in advance!