Melbourne, Day 3-4 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Justin - WaarBenJij.nu Melbourne, Day 3-4 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Justin - WaarBenJij.nu

Melbourne, Day 3-4

Door: Tim & Justin

Blijf op de hoogte en volg Justin

27 Juli 2010 | Australië, Melbourne

Hallo Luitjes,

Voor vandaag even ons laatste verslag....voorlopig ;)

Morgen moeten wij namelijk erg vroeg op. We vertrekken om 5u met de auto naar het busstation in Melbourne en daar pakken wij de bus naar Canberra (reis van 9 uur ong.). Daar aangekomen blijven wij gezellig een nachtje slapen in een hotel om vervolgens de volgende dag met de trein naar Sydney te gaan (die reis is maar 4 uurtjes)en dan hebben wij 7 dagen om Sydney te ontdekken!

Maar, vandaag hebben wij ook nog een lekker dagje gehad. De zon liet zich weer zien en was het goed te doen qua temperatuur.

Nadat Justin al erg vroeg wakker was en Tim steeds in slaap viel, zijn wij na een kop thee met Grace uiteindelijk om 11:00 de deur uitgegaan, samen met Sandra. Zij heeft ons eerst nog even haar oude/nieuwe (gerenoveerde) huis laten zien.

Nadat zij ons om even voor 12 bij de trein(metro) had afgezet gingen wij opweg naar de stad.

In de stad zijn wij gaan lopen en kwamen we al snel aan bij het Melbourne Aquarium. Het was best wel een duur kaartje maar wij hadden het idee van...dit moet je gewoon ook zien. En het was geweldig!

Zelfde als gister in de Zoo, de vissen leven gewoon heel erg groot in hun aquarium en het geeft de bezoeker ook een vrij gevoel.
En wij hebben zelfs Mambo (de pinguïn) gezien hahaha. Daar hebben wij ons een paar uurtjes vermaakt en vervolgens lekker in de zon ons lunch gegeten. Die bestond uit Mc Donalds, die heb je natuurlijk helemaaaaal niet in Nederland (ondanks dat Justin de Mc Chicken hier lekkerder vond dan in NL),Chips, water en appels. Daarna lekker gelopen langs de Yarra rivier en wat foto's gemaakt.

Toen was het tijd voor de Eureka!
De Eureka? Ja de Eureka! Dat is een hele grote toren met ong. 92 etages! Daar kan je met een lift naar boven die je binnen een paar tellen naar de 88ste etage schiet... en dan heb je geweldig uitzicht! Je kan over heel Melbourne uitkijken! Echt super geweldig, zeker toen de zon onderging! Nadat wij alles hadden gefilmd en op foto gezet moesten wij wachten op Sandra en Terry. Dit duurde iets langer dan de bedoeling was en Tim lag al snel te pitten op het bankje hahaha. Sandra en Terry waren er dan eindelijk en toen was het tijd voor "The Cube" (of The Edge, zoals het daar officieel heet). Dat is een kamerachtig iets wat geblindeerd is en dan uit het niets gaat die blindage open en sta je in een glazen kist (btje als Charlie in de chocolade fabriek) tientalle meters hoog en heb je uitzicht voor je,naast je en onder je! Echt indrukwekkend!

Na afloop daar nog 2 foto's van gekocht en in de auto opweg naar huis. Thuis lekker gegeten en daarna nog met Ingrid wat foto's gemaakt.

De tassen zijn ondertussen al ingepakt en wij gaan ons oogjes dicht doen...dus dit is het voor nu maar wij zeggen.....tot snel!

------

Hiya mates,

For today our final journal, for now ;).

Tomorrow we'll have to get up early. We'll leave about 5:45 am by car towards the Melbourne Southern Cross station, where we'll get the bus to Canberra, which is a 9-hour drive. We can see a bit more of the countryside, and we won't be bothered with flight and train restrictions on that route. We'll arrive about 4:30 pm and rest at a hotel. The next day, we'll leave at 11:00 am for Sydney by train (which takes about 4 hours). We'll have about 7 days to spend time in Sydney!

However, today we have had a relaxing day. The sun was shining again and it was okay concerning temperatures. Justin was awake very early, whereas Tim fell asleep all the time. Eventually, after a cup of tea with Grace, Sandra brought us to her renovated house in Brunswick, and soon dropped us at the railway station, where we got off at Southern Cross.

Soon we encountered the Melbourne Aquarium. Tickets were rather expensive, but we both agreed it was worth it, as it was great. The idea is more or less as the Zoo, however, the fish are swimming in big tanks. We even spotted Mambo (the penguin), haha :D. After a couple hours we went outside for lunch at McDonalds (sure they don't have that anywhere in the Netherlands; although Justin agreed the McChicken was better here), including burgers. And we ate our own apples, chips and drank our water too. Next, we took a slow walk along the Yarra river and shot some nice photos.

Eureka! That's the name of the newly built residential tower with about 92 floors. You get on an elevator which basically shoots you to the 88th floor where the skydeck is located, and where you have a magnificent view of Melbourne! We even saw the sun set! After we took quite some photos we had to wait for Sandra and Terry. It took a bit long, as Tim fell asleep on a seat, haha! In the end, Terry and us went to The Edge, which is a cube-like room which hangs outside the building. Each side of the cube has the idea of like the shutter of a camera and opens at one or more sides. However, with the floor being from glass too, it can be quite scary at approximately 300 meters. Kinda like the Charlie and the chocolate factory. Impressive!
Finally, after buying the action photos and some postal cards, we went back home for dinner and we had some tea and photoshoots with Ingrid.

Meanwhile, our bags and suitcases are packed and we are about to sleep.
So, see you soon!

• 27 Juli 2010 - 14:46

CH:

Uhmm, heeft Tim last van een jetlag ofzo. Slaapkop haha. Wel grappig dat hij overal in slaap kan komen.

• 27 Juli 2010 - 17:32

Ibu:

hey jongelui,
    wat een onderneming he en zeer zeker vermoeien(vooral timmie :) hij kan ech overal een dutje doen hahahahah)
    had juist justin verwacht dat die slaap.;)
    wat zijn dat mooie foto`s jongens en prachtig uitzicht zeg,ben benieuw als jullie thuis komt om te laten zien van al die foto`s.
    nou jongens veel sterkte voor morgen xxxx ibu

• 27 Juli 2010 - 18:47

Wubbo:

Waar zijn de foto's nou? :-)

Voor mijn gevoel gaat het allemaal erg snel, jullie zijn er net en nu al weer verder... Misschien nog eens terug om de rest te bekijken (of wat langer blijven?) ;-)

• 28 Juli 2010 - 09:45

Justin:

At the moment we are in Canberra in our hotel. We arrived after an 8 hour ride in the bus. Canberra is nothing too much exciting, we haven't been able to get outdoors and make some nice photos, as it's dark and raining (we arrived here at 17:00 local time anyway). Hotel is very good and affordable!

@Ch @ibu nee hoor, Tim kan overal slapen. Ik ben veel te onrustig daarvoor en kan nooit stil zitten.

@Wubbo nou de foto's komen later nog wel, ik kan hier niet mn foto's laden op deze openbare computer :p. Tijd gaat inderdaad hard, dit is dag 5 nog maar, en we hebben er nog zo'n 17 te gaan, so no worries ;).

• 28 Juli 2010 - 10:14

Lau:

Lees alleen maar dat mijn lieve broertje aan het slapen is... Daarvoor hoef je niet helemaal naar Australie te vliegen hoor :p

Veel plezier nog verder jongens!!