Sydney, Day 5, 6 & 7 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justin - WaarBenJij.nu Sydney, Day 5, 6 & 7 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justin - WaarBenJij.nu

Sydney, Day 5, 6 & 7

Door: Justin & Tim

Blijf op de hoogte en volg Justin

04 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Zo, het laatste verslag vanuit Sydney. Vanmiddag vliegen we namelijk naar Brisbane, onze 4e bestemming.

Eergisteren, 02/08, hebben we ons vermaakt door de Ferry naar Manly beach te nemen, vanaf Circular Quay. We namen eerst de trein vanaf Town Hall naar Wynyard en besloten via The Rocks daar naar toe te gaan lopen (want ja, we moeten wel het geld eruit halen). De boottocht alleen al was zeer zeker de moeite waard, want het is echt een prachtige omgeving. Wat is Nederland echt zo saai plat, maar misschien daarom ook zo easy alles te onderhouden vanuit een plannings perspectief. Grond is ook hier net wat te hard om te gaan heien en alle kabels ondergronds te leggen.

Al goed, na een half uurtje kwamen we in Manly aan, waar het helaas al wat donker begon te worden. We hebben ons vermaakt met wat wandelingen (zie ook http://sportypal.com/Workouts/Details/518132?key=8151f209bd3fe7853b8c708fd9894bd859c6a020&ms=0 voor de looproute). Na een tijdje namen we de boot weer terug naar Sydney.

's Avonds hebben we niet zo super veel gedaan en hebben we in een Italiaans-Grieks restaurant gegeten, aan Liverpool Street. Tim had iets duurders besteld, maar kreeg alleen een stuk vlees op z'n bord, terwijl ik iets veel goedkopers had besteld en superveel op m'n bord kreeg :(. Zit niet mee!

De volgende dag, 03/08, hadden we een zeer luie dag (lang leve vakantie), en gingen we in de middag weer wat rondlopen, en namen we een zeer aangename massage. Onze benen en voeten werden goed onder handen genomen, alleen omdat Justin nogal wat spiermassa heeft in de kuiten, hoorde Tim af en toe "Oef" en een Chinees die daarop reageerde "Are you right?", wat nogal hilarisch was :P. Heel relaxt maakten we daarna wat stadswandelingen.

's Avonds gingen we naar de Sydney Tower, eigenlijk hetzelfde idee als de Eureka Tower als in Melbourne. Wel duurder, en eigenlijk minder leuk, omdat het nog commerciëler is, maar ach. Gelukkig voor Justin kreeg hij (wederom) studentenkorting met de ISIC :p. Daarna gingen we naar de Darling Harbour om wat te eten. Won Ton Noodle Soup besloten we te eten, maar het was eigenlijk best wel vies. Ik heb ze lekkerder gehad (he Rees!). Eenmaal weer terug in het hotel alle spullen inpakken, een bad nemen en naar bed.

Vandaag, 04/08, hebben we de laatste spullen ingepakt en zijn we bij een vriendelijke jongeman, Rick, wezen uitchecken :P. We hebben hem de koffers laten wegen (ook al hebben we een reisweegschaal), en op goede hoop gaan we vanmiddag wegvliegen. We gaan vanmiddag nog misschien naar Kings Cross en dan zit het erop.

Tot in Brisbane!

---

Alright, here's the final journal from Sydney. This afternoon we'll fly to Brisbane, our 4th destination.

Yesterday, 02/08, we took a ferry from Circular Quay to Manly. First, we took the train from Town Hall to Wynyard and took a short stroll through The Rocks (as yes, we need to use our tickets, to get the max out of it). The ride on the ferry was definitely worth it already, the view was really scenic. Netherlands is oh so boringly with its flat elevation, but I suppose for planning purposes it is very easy. In here, the soils are just too hard to plan the utilities underground.

In about half a hour, we arrived at Manly, where it became a bit dark, sadly. Later on, it would rain. We enjoyed some long strolls (see http://sportypal.com/Workouts/Details/518132?key=8151f209bd3fe7853b8c708fd9894bd859c6a020&ms=0 for the route ;)).

At night, we didn't do much, except we had dinner at an Italian-Greek restaurant. Tim ordered something quite expensive, but got only a lump of meat on his plate, whereas Justin ordered something cheaper and got meat, chips, salads and everything. Poor Tim, it wasn't just his day!

The next day, 03/08, we slept in and in the early afternoon we took a stroll and got a massage in a salon. Our legs and feet could use a good treatment. As Justin has quite some muscular legs and calves, it was funny for Tim to hear "Oof" all the time, with the Chinese guy reacting (in a typical accent) "Are you right?" :P. Right after that, we continued with some strolls.

That night, we went to the Sydney Tower, which is actually the same as Melbourne's Eureka Tower, but more expensive and less fun somehow. Luckily, Justin got a student concession discount (again) :P. Right after that, we went to the Darling Harbour to eat Won Ton Noodle Soup, which was gross. We had them better at some times (right, Rees!). Once back at the hotel, we packed our last stuff, took a nice bath and went to bed.

Today, 04/08, we finalized packing and we checked out at the reception where a friendly young man called Rick helped us weighting our luggage. It's gonna be very risky with 20-23 kg!

This afternoon we'll travel to the airport and that's that! See you in Brisbane!

• 04 Augustus 2010 - 00:53

Dennis:

Jullie doen echt te veel. Gelukkig schrijf je alles, of in ieder geval veel, op.

Ik zeg: doei!

• 04 Augustus 2010 - 07:58

Renee:

Een goede vlucht gewenst! :)

• 04 Augustus 2010 - 09:17

Wubbo:

Nu alweer weg uit Sydney... Gaat hard heren!

En ik wil ook... :(

• 04 Augustus 2010 - 09:26

Ibu:

nou dat hebben jullie wel nodig al dat gewandeld,(cape en sakit kaki);)
    wat gaat de tyd wel snel he en op weg naar de Brisbane (familie bezoek ofwel reunie) yeaaaaaaaaaah doe de groeten jah en zeg tegen tante stien en oom dolf dat we het pakketje ontvangen hebben en dat ik de foon nr niet heb oke zie volgende verslag xxxx

• 04 Augustus 2010 - 11:05

Alina:

Zeg idd maar bedankt voor de mooie kleren ome justin.......

kusjes

• 06 Augustus 2010 - 21:03

Rees:

Hahahaha wat heb ik hard gelachen om de massage met die chinees!

Wel jammer om te horen dat we hier vlak voor je vertrek betere noodles hebben gegeten dan daar.

probeer ook eens een vietnamees op te zoeken en bestel fresh springrolls, super lekker!!!

alvast de groetjes aan onze fam in Brisbane!

groetjes uit zoetermeer (helaas)